Mengimpak Malaysia walaupun Situasi Negara Semakin Runsing

Masih Ada Harapan untuk Orang yang Percaya


Situasi negara kita mungkin kelihatan semakin runsing. Ringgit makin hari makin jatuh nilainya. Kepimpinan negara goyah dengan isu 1MDB dan juga penukaran menteri-menteri kabinet baru-baru ini secara mendadak. Hal pesawat MH370 yang masih terngiang-ngiang dalam minda setiap manusia di dunia ini atas misteri kehilangannya. Malah, baru-baru ini dikatakan bahagian pesawat tersebut telah ditemui, lantas mengesahkan kematian penumpang pesawat dalam Lautan India. Tidak dilupai banjir besar yang melanda Pantai Timur Semenanjung Malaysia serta gempa bumi yang meranapkan sebahagian besar kawasan gunung Kinabalu. Ramai masih terpaku, bagaimana Malaysia boleh mengalami perkara buruk secara berterusan sebegitu. 

Namun, PERCAYALAH, Tuhan masih menjaga negara kita Malaysia. Ini hanyalah suatu panggilan untuk kembali kepada Dia dari kehidupan selamba umatNya. NECF sedang menjalankan Doa 40 hari khas untuk negara kita Malaysia. Hari ini merupakan hari ke-9 bagi saya, marilah kita bersama-sama berdoa untuk negara kita Malaysia yang tercinta. Siapa lagi yang ingin berdoa untuk Malaysia jikalau bukan rakyatnya. 

Penting sekali supaya umat Tuhan bangkit sebagai satu tubuh Kristus untuk melakukan kehendak Tuhan dengan penuh semangat, agar kuasa Injil Kristus bekerja untuk membawa perubahan kepada masyarakat di sekeliling kita lantas mengangkat Malaysia keluar dari situasi yang semakin merunsingkan ini.

SAMA-SAMA KITA BERDOA AGAR KUASA TUHAN YESUS KRISTUS BEKERJA DENGAN LUAR BIASA DI MALAYSIA.


Catat Ulasan

0 Ulasan