Maleakhi 3:3


Dia akan datang untuk menghakimi orang, seperti seorang yang membersihkan dan memurnikan perak. Sebagaimana tukang logam membersihkan dan memurnikan emas dan perak, demikian juga utusan TUHAN akan memurnikan para imam supaya mereka mempersembahkan korban yang layak dipersembahkan kepada TUHAN.



God began a process in me—slowly, steadily, and always at a pace I could endure. As a Refiner, He sits over the fires that burn in our lives to make sure they never get too hot and that they never die out. Only when He can look at us and see His own reflection is it safe to turn the fire off, and even then we continue to need a few alterations at times.
Joyce Meyer 

Tuhan telah memulakan prosesNya di dalamku- dengan perlahan, dengan pasti dan dengan memastikan aku sentiasa mampu untuk bertahan dalam proses tersebut. Sebagai tukang logam, Dia duduk di api diang yang membakar hidup kita utuk memastikan bahawa kita tidak akan merasa terlalu panas mahupun bertukar menjadi malap. Hanya ketika Dia melihat bayanganNya sendiri dalam "api" kita, sehingga Dia yakin untuk memadamkan api tersebut, dan sama ada kita  masih perlu dibetulkanNya.

This is the way it works as the Holy Spirit changes us. Keep your heart open to His leadership; keep your ears open to His voice; obey what He speaks to you—and soon, you’ll find yourself changing more and more into the person He created you to be.
Joyce Meyer 

Beginilah caranya Tuhan berkerja dengan Roh Kudus yang mengubah kita. Buka hatimu agar dipimpinNya;  Buka telingamu agar kamu mampu mendengar suaraNya; taatlah pada kata-kataNya - barulah akhirnya kamu sedar dirimu diubah menjadi ciptaan yang inginiNya.




Catat Ulasan

0 Ulasan