Enam Pesanan Tuhan melalui Brani Buyon

(Ada ENAM PESAN yang Tuhan Yesus telah berikan kepada saya.) Pesanan ini adalah seperti berikut:-
PESAN PERTAMA :
“Beritahu anak-anak-Ku, Hendaklah mereka percaya sungguh-sungguh dengan segenap hati, segenap kekuatan dan segenap akal budi. Orang yang bimbang dan ragu langsung tidak sampai ke sini (syurga).” kata Tuhan Yesus
PESAN KEDUA:
“Beritahu anak-anak Ku, hendaklah mereka setia datang dalam kebaktian kerana di situlah Aku akan menyinari wajah mereka dan di situlah mereka akan mencari wajah Ku. Hati-Ku sangat gembira melihat anak-anak-Ku, berada dalam gereja pada waktu kebaktian.” kata Tuhan Yesus
PESAN KETIGA:
“Beritahu anak-anak-Ku, hendaklah mereka setia berdoa, setia melakukan perintah-perintah-Ku dan tinggal tetap dalam Firman Ku.” kata Tuhan Yesus
PESAN KEEMPAT:
“Beritahu anak-anak Ku, hendaklah mereka setia memberi Persepuluhan dan memberi Persembahan Khusus.” kata Tuhan Yesus
Pada ketika Tuhan Yesus menyebutkan Pesan Keempat ini, Dia berkata “Anak Ku, lihat di sana,” Dia menunjukkan kepada saya Rumah-Rumah yang sungguh cantik yang sudah siap bagi anak-anak-Nya. “Anak-Ku, rumah-rumah ini Aku sediakan bagi semua Anak-Anak-Ku yang percaya dan taat kepada-Ku.”

Kemudian Yesus menunjukkan saya rumah-rumah yang belum siap dan belum lengkap. Saya bertanya “Tuhan, kenapa banyak rumah-rumah di sini yang belum siap?” Yesus menjawab “Anak-Ku, rumah ini adalah kepunyaan anak-Ku yang berat tangan memberi Wang Perpuluhan dan Wang Persembahan. Namun rumah ini hanya akan siap apabila mereka sedia memberi lebih lagi Perpuluhan dan Persembahan di dalam Rumah-Ku," kata Tuhan Yesus.
PESAN KELIMA:
“Beritahu anak-anak Ku, hendaklah mereka menyerahkan kepada-Ku dalam doa semua harta-harta, keberadaan mereka sewaktu hidup di Bumi supaya Aku melindunginya dan memberkatinya. Ini adalah kerana apabila Aku datang kedua kali nanti janganlah mereka terikat dengan kekayaan di dunia. Ingat apa yang terjadi dengan Isteri Lot.” kata Tuhan Yesus.
PESAN KEENAM:
“Beritahu anak-anak-Ku, hendaklah mereka berjaga-jaga dan bersedia kerana Aku akan datang SEGERA. Cepat dari yang disangkakan!.” kata Tuhan Yesus
Brani Buyon


(sumber: 

Kesaksian Brani Duyon (Bahagian 2): "Enam Pesanan Tuhan"  http://domba2domba.blogspot.com/2011/08/kesaksian-brani-duyon-bahagian-2-enam.html

6 Messages to the Church Miraculous Healing and Divine Invitation to Heaven by Pastor Brani Duyon 
http://www.divinerevelations.info/dreams_and_visions/6_messages_to_the_church.htm)

Catat Ulasan

0 Ulasan